Osocze bogatopłytkowe-wampirzy lifting

Osocze bogatopłytkowe ma bardzo szerokie zastosowanie w medycynie estetycznej. Zabieg z wykorzystaniem osocza bogatopłytkowego pobudza procesy regeneracyjne skóry, czego efektem jest poprawa jej jędrności i eliminacja zmarszczek. Dzięki płytkom krwi dochodzi m.in. do podziałów komórkowych, naprawy tkanek czy produkcji nowego kolagenu. Wampirzy lifting wykorzystuje się do usuwania płytkich zmarszczek, worków i cieni pod oczami, do nadania gęstości skórze, poprawy jej napięcia i kolorytu czy przyspieszenia gojenia się ran.
Zabieg charakteryzuje się wysokim poziomem bezpieczeństwa, ponieważ osocze pozyskuje się z krwi własnej pacjenta. Tym samym nie ma żadnego ryzyka wystąpienia na przykład reakcji alergicznej, stanu zapalnego, hemolizy czy też innych niepożądanych efektów.
Przed wykonaniem zabiegu nie wykonuje się żadnych dodatkowych badań. Lekarz dokładnie ogląda skórę i przeprowadza wywiad z pacjentem celem określenia wskazań oraz ewentualnych przeciwwskazań. Następnie pobierana jest niewielka ilość krwi żylnej od pacjenta (tak jak w przypadku wykonywania badań laboratoryjnych), która jest odwirowywana w specjalnej aparaturze. Po znieczuleniu miejscowym kremem, osocze bogatopłytkowe jest wprowadzane metodą mezoterapii  igłowej.
Zazwyczaj czas zabiegu z wykorzystaniem osocza bogatopłytkowego wynosi od 30 do 60 minut (zależy od kilku czynników, jak np.: stan wyjściowy; efekt, który chcemy osiągnąć; okolica, która jest poddawana zabiegowi).
Po zabiegu pacjent może od razu wrócić do codziennych zajęć.  Mogą wystąpić drobne objawy, takie jak: rumień, niewielki obrzęk, siniaki w miejscu podania osocza bogatopłytkowego. Jednak mają one charakter tymczasowy i szybko ustępują. Przez 12 godzin po zabiegu zabrania się wykonywania makijażu, należy nie korzystać z sauny i solarium oraz unikać słońca przez 24 godziny od zabiegu i skutecznie chronić się przed promieniowaniem UV.
Pomimo że zabiegi z wykorzystaniem osocza bogatopłytkowego są bardzo bezpieczne, istnieje kilka przeciwwskazań:

• ciąża i karmienie piersią,
  • nowotwory i choroby autoimmunologiczne,
  • ostre i przewlekłe zakażenia,
  • posocznica,
  • zażywanie leków wydłużających czas krwawienia,
  • cukrzyca,
  • ciężkie przewlekłe choroby układu krążenia,
  • czynne stany zapalne.