Botox leczenie nadpotliwości

W nowoczesnym gabinecie medycyny estetycznej wykonuje się nie tylko zabiegi dedykowane pięknu, ale również leczy się choroby i dolegliwości pogarszające jakość życia i sprawiające dyskomfort pacjentów.
Skuteczne leczenie nadpotliwości przynosi dużą ulgę osobom, dla których problem ten jest bardzo nieprzyjemny i krępujący. Zabiegi z użyciem botoxu to obecnie najszerzej stosowana i polecana metoda leczenia nadmiernej potliwości pach, dłoni lub stóp. Zabieg jest bardzo skuteczny, jednak wymaga regularnego powtarzania.
Zabieg  polega na wstrzyknięciu botoxu w okolice występowania gruczołów potowych; w miejsca, gdzie występuje największa potliwość. W ten sposób toksyna poraża zakończenia nerwowe, co powoduje blokowanie nadmiernego wydzielania potu, a nie jedynie maskowanie, jak w przypadku stosowania ogólnodostępnych środków.
U pacjentów z niskim progiem tolerancji bólu można zastosować miejscowo działający krem znieczulający. Zabieg trwa kilkanaście minut i można po nim wrócić do codziennych zajęć. Efekt jest widoczny po kilku – kilkunastu dniach i utrzymuje się do ok. 5-6 miesięcy. Potem wymaga powtórzenia. Zabieg należy powtarzać w miarę potrzeby. Znaczne zmniejszenie dolegliwości zauważono, przy regularnych zabiegach w odstępach mniej więcej 6 miesięcy, po okresie 2-3 lat.
Pomimo że zastrzyki z botoxu są stosunkowo bezpieczną formą leczenia nadpotliwości, istnieje kilka przeciwwskazań:

• zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego,
  • nadwrażliwość na składniki preparatu,
  • stosowanie wybranych leków,
  • miejscowe infekcje skóry,
  • ciąża, okres laktacji,
  • zaburzenia krzepnięcia,
  • stosowanie leków antykoagulacyjnych (np. aspiryna).

Pamiętajmy, że botox jest lekiem i może być podawany jedynie przez lekarza. W rękach doświadczonego specjalisty jest bezpieczny.
Cena zabiegu zależy od ilości wykorzystanej toksyny, ustalana z lekarzem podczas konsultacji przed zabiegiem.